Tekst voor website schrijven?

Je wil een tekst voor je website schrijven, of laten schrijven. Ik zeg je dit: de keuze is reuze. Haha, echt, er zijn meer dan 3563 copywriters en dan heb ik Anja uit Nieuwegein die ‘heel leuk is met woorden’ nog niet eens meegeteld.

Er zijn echt belachelijk veel copywriters.

In deze post ga je denk ik ontdekken of wij een match zijn! Zo kan je – om het deftig te zeggen – een zo goed mogeljk geïnformeerde keuze maken en we voorkomen brokken onderweg.

Mijn specialiteit is menselijke teksten, authentieke teksten die flair hebben. Humor. Pit. Persoonlijkheid. Het complimentje dat ik de afgelopen jaren het meeste kreeg was: ‘Heerlijke tekst!’ ‘Wat heerlijk geschreven.’

Als jij niet-saai bent en je wil niet-saaie teksten voor je website: lees even verder.

Misschien dat ik je dan kan helpen. 😇

Het allerlastigste als je zelf je tekst voor je website wilt schrijven is dat je waarschijnlijk verkrampt. HET MOET GOED. En of je nu met een clubje collega’s bent, of alleen: ook al ben je verrekte goed in je vak, over jezelf schrijven, dat is lastig: hallo impostor syndroom.

Over dit verkrampen heb ik eens een gedicht geschreven, in deze link vind je het.

Ik schrijf meestal een tekst voor de website van dienstverleners, ondernemers dus die concrete en urgente problemen van mensen of organisaties oplossen. Over kaarsen, auto’s of bankstellen schrijven, vind ik akelig moeiljk.

Jouw klanten hebben problemen waar ze van in paniek zijn, stress hebben, waar ze zich soms verloren in voelen. Gedoe met de ander vaak, of het nu een collega is of een geliefde. Dat is een terrein waar ik met plezier over schrijf. De misverstanden zijn irritant en ook grappig, eerlijk is eerlijk toch?

Een tekst voor een website van een dienstverlener heeft wat mij betreft een paar kenmerken:

Tekst voor website schrijven? Don’t Mistake Formal For Professional

Het moet glashelder zijn en daar ligt een uitdaging. Vaak gaat het over grote begrippen als ‘persoonlijk leiderschap’. Dat moet een stuk duidelijker. De mensen moeten het vóór zich zien, want herkenning is alles bij een tekst. Je lezer moet voelen: Ja, ja! Dit gaat over mijn huwelijk Mijn team! Mijn etentje met Astrid gisteren waar we plots vreselijk gingen bekvechten, wat gebeurde daar nu ineens?

Daarnaast, als je een tekst voor een website schrijven lastig vindt: schrijf zoals je zelf bent, vergeet het formele, alsjeblieft: de mensen die jouw verhaal lezen, die geld aan je uitgeven dat zijn gewoon MENSEN.

Don’t mistake formal for professional, is de prachtige quote van Laura Belgray, de Amerikaanse copywriter.

Je tekst mag voelen als een zeer persoonlijk, enthousiast en betrokken schrijven aan je lezer. En je wil dat ze ook al snel voelen: dit zijn leuke types. Niet dat suffe! Niet dat deftige.

Hoe ik jouw help met webteksten voor je site schrijven?

Stevens’ Supercopy Powerhour

 

HOE WERKT HET?

De manier waarop wij je webteksten schrijven is via google docs en videobellen. Samen. Jij hebt je tekst of een kladje nu. Je weet wel WAT je wil vertellen, de inhoud is duidelijk. Maar dus niet hoe. ‘Hoe zeg ik dit nu pakkend en dat het een beetje leuk is’ Daar gaan we mee aan de slag. We kijken naar de tekst: zin eruit, nog een zin er uit en een paar zinnen erbij. De opbouw? Yep, die kan anders.

Je zult merken hoe vlotjes het gaat.

Klinkt goed?

 👉🏻. Stuur mij een mail.👌🏼

Vertel me:

  1. wat is het doel van je tekst
  2. waarom moet het beter?
  3. vertel in twee zinnen iets over je bedrijf
  4. wat wil je dat de tone of voice wordt?

Binnen 24 uur neem ik contact met je op. Het helpt als je al twee opties qua data doorgegeven!

Je betaalt voordat het uur begint je factuur, zodat we ons helemaal kunnen richten op jouw tekst.

VEEL GESTELDE VRAAG: 

Hoeveel kunnen we doen in een uur tijd?

Moeilijk te zeggen, afhankelijk van jouw tekst. Als je iets aanlevert wat al aardig goed is, maar er moeten nog wat zinnen scherper, dan zijn we misschien in een uur klaar. Maar is je tekst nu over het algemeen nog onduidelijk, dan hebben we meer tijd nodig.

Zijn we een match?

Als je hier hebt rondgekeken en je vindt mijn stijl leuk: Ja! Ik ben niet heel goed in saaie teksten. Als je dat wil, zoek iemand anders.

Ook krijg ik plaatselijke verlamming als het over chakra’s gaat, of de wet van de aantrekkingskracht. Laat ik het zo zeggen: als jij weet dat jouw visie binnen de wetenschap lastig ligt, dan ben ik het vrijwel altijd eens met die wetenschap.

We kunnen er ook voor kiezen dat we een half uur aan een tekst werken met voornamelijk mijn advies en dat je dan zelf verder werkt na de sessie. En dan doen we het andere half uur aan een andere tekst werken.

Je investering: 

Voor 375 euro herschrijven we een homepage, een over mij pagina of een aankondiging van een event. Zeg maar een pagina van 500 woorden. Een salespagina is altijd wat meer, daar overleggen we over.  Meestal zijn we in anderhalf uur klaar, als je daarna nog een vraag hebt: natuurlijk mag je die vraag nog even stellen.

We werken altijd op basis van teksten die je nu dus hebt en waar je niet blij mee bent.

Let op: dit gaat voor je werken als het probleem echt in de tekst zit, dus wat je doet, de problemen die je oplost, de doelgroep, dat klopt allemaal al. Dit is geen positioneringsdienst.

Heerlijk geschreven, top. – Robi

Is er een geld teruggarantie? 

Mijn advies is dat je goed leest op mijn website wat mijn stijl is. Er zijn 4262 copywriters. Nogmaals: wil jij op een ontspannen, heldere en lichte manier contact maken met je doelgroep? En dat ze na twee minuten lezen ook nog voelen: JA! dit is te gek voor mij? Dan komt het goed.

Belangrijk is dat ik geen pseudo wetenschap doe, dingen als chakra’s en al te wonderlijke claims zoals paarden coaching dat past me niet goed.

 

tekst schrijver Johan Stevens

Je schrijft echt briljant – Veronique, Businesscoach

Ik hou nu al van je, dank – Natacha

 

‘Johan heeft samen met mij een levendige, pakkende, catchy tekst geschreven. Het is fijn dat op basis van mijn input meteen een nieuwe tekst voor de homepage verschijnt. Echt een aanrader.’
Therapeut uit Amsterdam

Johan schudt de tekst zo makkelijk uit zijn mouw, hij zich heel goed inleven in mijn klant. Heel blij mee! – Vivianne Kroone

 

👉🏻Ja, ik wil graag veel betere webteksten. 

Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Veel gelezen blogs:

Hier tekst.